Vill du veta mer?
Sebastian Nilsson
Affärsutvecklare
0470 - 723 558
Bakers är ett av Nordens ledande företag inom bageri- och konditoribranschen. De tillverkar framförallt bageriplåtar och stickvagnar, men säljer även ett brett sortiment av produkter lämpade för konditorier, bagerier, restauranger, livsmedelsbutiker och privatpersoner.
Bakers hade en separat hemsida utan produktinformation där de hänvisade till deras webbshop. I webbshoppen fick kunden sedan klicka sig igenom flera nivåer för att hitta rätt produkt. Vårt uppdrag var att skapa en kombinerad hemsidan och webbshop utifrån kundernas navigering i webbshoppen.
Bakers ville i samband med den nya webbshoppen också satsa på att få även privatpersoner att handla. Därmed tillkom en digital marknadsföringsstrategi med målsättning att nå en ny kundgrupp och att utveckla deras nuvarande kundrelationer.
Resultatet blev en väl genomtänkt webbshop med stort fokus användarvänlighet och tydlig struktur. En uppdelning i webbshoppen för företagskunder och privatkunder gör att innehållet är anpassat efter vilka produkter som attraherar respektive kundgrupp.
Utöver 5 000 olika produkter så innehåller även webbshoppen redaktionella texter och inspirationssidor på teman som bland annat glass- och chokladtillverkning.
Redaktören hjälper Bakers med framgångsrika annonskampanjer på Facebook och Instagram, skriver reportage till hemsidan och skapar inspirerande nyhetsbrev till kunderna varje månad.