Vill du veta mer?
Sebastian Nilsson
Affärsutvecklare
0470 - 723 558
Ryds båtar är ett starkt varumärke med 60 år i branschen och är ändå ett av båtvärldens modernaste företag. Det vilar ett arv av småländskt tålamod, äkta hantverkskänsla och produktivt entreprenörskap över Ryds som idag erbjuder ett stort antal båtmodeller av högsta kvalitet.
Ryds båtar ville lägga mer fokus på båtarna och göra det lättare för besökare att hitta vad de söker på hemsidan. De ville också öka konverteringsgraden på ett snyggt sätt och förenkla kontakten med närmsta återförsäljare.
Ryds båtar ville också få hjälp med sin digitala marknadsföring för att öka sin försäljning och nå nya kundgrupper.
Den nya hemsidan fick ett rent uttryck genom att skala ner och strukturera om startsidan och menyerna. Med hjälp av miljöbilder på båtarna in action förmedlar hemsidan en känsla för produkterna som nu presenteras direkt på startsidan.
Besökaren kan enkelt filtrera produkterna efter båtmodell och läsa mer om varje produkt. De kan snabbt få en uppfattning om det här är en passande modell och välja att titta på liknande modeller utan att behöva gå tillbaka till startsidan.
Fliken för närmsta återförsäljare fick en återförsäljarkarta som underlättar för besökaren att genomföra ett köp och ingångar till närmsta återförsäljare finns även på produktsidorna.
Redaktören hjälper nu Ryds båtar framgångsrikt med marknadsföring på Facebook och Instagram, utskick av nyhetsbrev samt annonsering via Adwords.